Sezon szkoleniowy 2014/2015 w pełni. Od września do listopada w projekcie ?Profilaktyka społeczna w edukacji pozaszkolnej?, w module I ?Wiem-Rozumiem-Wybieram? weźmie udział 6 liceów warszawskich, czyli ok. 650 uczniów, którzy w sumie przepracują ok.100 godzin szkoleniowych.
Od marca do maja kolejnych 6 placówek i tym razem ok. 1000 uczniów przejdzie czterogodzinny program zajęć.
Projekt nabiera rozmachu. Cieszy nas, że uczniowie i nauczyciele widzą potrzebę pracy nad poznawaniem i rozumieniem siebie oraz innych osób. Wiele szkół współpracuje z nami od początku i realizuje program dla kolejnych roczników. Poza placówkami publicznymi, współpracujemy też ze szkołami społecznymi.
Osiemnasto-, dziewiętnastolatkowie piszą m.in:
- ?Każdy powinien poznać siebie i zrozumieć, że to, że się od siebie różnimy nie znaczy, że ktoś jest gorszy czy lepszy?.
- ?Wszystko mnie zainteresowało. Cała analiza siebie, w końcu nie co dzień mamy czas pomyśleć o tym, kim jesteśmy?.
- ?Bardzo ważne, aby być świadomym, bo to ułatwia zrozumienie innych?.
- ?Zadawałam sobie wiele pytań, które już nie są bez odpowiedzi. MBTI rozwiązało moje wątpliwości?.
- ?Duża ilość przykładów, super kontakt wykładowcy z odbiorcami, ogromna wiedza trenera. MBTI daje możliwość zrozumienia drugiego człowieka i budowania relacji dobrej dla dwóch stron?.
- ?Na pewno łatwiej będzie mi zrozumieć innych ludzi, z którymi wcześniej nie mogłam się dogadać. Szczególnie zainteresowało mnie to, że zajęcia były prowadzone w taki sposób, że każdy może się wypowiedzieć. I super są kartki z opisami, które dostaliśmy na koniec?.
- ?Zainteresowało mnie to, że jest dużo takich ludzi, jak ja, ale też mnóstwo innych i mogę ich lepiej zrozumieć. Zajęcia były mega ciekawe?.
Więcej wypowiedzi uczestników.
Kolejne placówki decydują się dodatkowo na warsztaty dla nauczycieli i wykłady dla rodziców, co daje możliwość lepszego zrozumienia różnic osobowościowych w procesach wychowania i nauczania.
Zapraszam też Państwa do udziału w sesjach indywidualnych oraz wykonania pełnego badania MBTI, z wypełnieniem kwestionariusza i sesją informacji zwrotnej. Otrzymają Państwo raport oraz materiały opisujące ustalony typ osobowości. W ten sposób poszerzą Państwo wiedzę na temat własnych preferencji w obszarach decyzyjnych, motywacyjnych, komunikacyjnych oraz organizacji pracy, stylu uczenia się, funkcjonowania w zespole i wielu innych.
Żyjąc bardziej świadomie, zyskujemy więcej spokoju i podnosimy swoją efektywność.
Zachęcam też do pracy w parach, co może ograniczyć sytuacje konfliktowe w związku oraz do zajęć w grupach projektowych, które korzystając ze wskaźnika MBTI mogą podnieść jakość komunikacji i efektywność pracy w zespole.
Do współpracy zapraszam też rodziców zainteresowanych wychowaniem zindywidualizowanym, wspierającym naturalne potencjały dziecka i jego rozwój w zgodzie z wrodzonymi preferencjami.
Pewna osiemnastolatka napisała w swojej ankiecie:
- ?Jeśli kiedyś będę się wahać i będę pod presją otoczenia, warto przeczytać i przypomnieć sobie coś o sobie :)?.
Niech to będzie motto naszych spotkań, rozmów i pracy w tym sezonie. Pogłębiajmy wiedzę o sobie, by w pełni korzystać w własnych zasobów i by mieć się czego uchwycić w chwilach niepewności, zagubienia, trudnych decyzji czy krytyki. Żyjmy w zgodzie ze sobą, w zgodzie ze swoim niepowtarzalnym, wewnętrznym stylem.
Zapraszam na sesje indywidualne i grupowe,
Dorota Latos
|